måndag 6 december 2010

#159. Årets "Jag kan inte fatta att jag ignorerade".



The Radio Dept. - Clinging To A Scheme


Jag har verkligen älskat allt jag hört med The Radio Dept. Så varför har jag inte gjort något allvarligt försök att skaffa mig deras senaste album? Den är ju bara ett par musklick bort. Bara en tunnelbaneresa till närmaste skivbutik. Det är inte det att jag är ointresserad, det har bara kommit saker emellan. Andra skivor som känts mer angelägna just där och då. Och så har det fortsatt. Jag vet att jag kommer att älska "Clinging To A Scheme". Jag ska bara ha tid att göra det.

Bubblare: The Clientele - Minotaur EP.

2 kommentarer:

Filip sa...

Clinging to a Scheme kan till och med vara deras bästa. I mina ögon en given topp tio-kandidat.

Clientele-EP:n och Steve Mason har jag missat (och då gillade jag ändå Beta Band väldigt mycket) men säger du att de är värda att kolla upp så.

Ser fram emot resten av 2010-sammanfattningen!

Niklas sa...

Clientele-EP:n vet jag inte om den är värd att kolla upp eller ej. Men eftersom jag älskar Clientele är det anmärkningsvärt att jag inte köpt den. Måste åtgärdas. Samma sak gäller Radio Dept-skivan.