onsdag 8 december 2010

#161. Årets flickpop.



Förra året lyssnade jag en hel del på Girls "Album". Jag lyssnade på det när jag var i behov av skamlöst, oemotståndligt smittande pop. Jag lyssnade på det så pass ofta att det var förra årets mest spelade skiva. Det här året fyllde Best Coasts "Crazy For You" en liknande funktion. Bandnamnet får en ju att genast tänka på Göteborg, och ljudbilden är också den götlaborgskt murrig. Att lyssna på hela "Crazy For You" är ganska påfrestande. Lite som att äta jättemånga jättegoda karameller som alla smakar likadant. En och en är dock varje låt ett litet mästerverk. Hur de låter? Som om The Ronettes varit lätt personlighetsstörda, haft distade gitarrer och sjungit om gräs (den sorten man röker) istället för om kärlek.

2 kommentarer:

thisismycat sa...

Har du jämfört trumintrot på första låten på denna plattan med första låten på Darkness On the Edge of Town?

Niklas sa...

Nej, det har jag faktiskt inte, men ska göra det nu.