onsdag 20 oktober 2010

#139. Nytt med Nicolas Makelberge.



Så sent som i våras
efterfrågade jag en ny Nicolas Makelberge-skiva, och nu ser det ut som om gud hör bön. Redan nästa tisdag släpps nya albumet "The Unforgettable Planet", och en fantastisk skivhöst blir ännu bättre. "Dying In Africa" släpptes precis när jag flyttat till Stockholm, hösten 06. Den fick agera ljudspår till ett helt nytt liv. Förutsättningarna för nya är minst lika goda. Det var länge sedan jag var så förväntansfull. Tack SG för tipset!

2 kommentarer:

SG sa...

Jag är minst lika entusiastisk!

Hoppas bara inte albumet blir instrumentalt som första singeln. Det hade varit lite tråkigt. Jag gillar sång, haha, och Johan Tuvesson har ju dessutom en sån fantastisk sångröst!

Niklas sa...

Ja, jag hörde också singeln, strax efter att jag uppdaterat bloggen. Den var inte dålig, men inte heller fantastisk. Hade hoppats på mer. "Guided By A God Few Knows" var ju också instrumental, men ändå min favorit från förra skivan.