torsdag 24 november 2011

#273. Tillägg på önskelistan.

Tape - Milieu
Tape - Rideau
Tape - Luminarium
Tape - Revelationes

Tapes
"Opera" är kanske den bästa skivan jag har. Det är inte den jag lyssnar oftast på, det är inte den jag helst lyssnar på, men det finns nog ingen skiva i min samling som är så genomgående fantastisk, som förmedlar en så kompakt och behaglig stämning och så totalt tar rummet i besittning varje gång jag slår på den. Det är inte en skiva som lämpar sig för alla tillfällen, men när den lämpar sig är det en direkt omvälvande upplevelse som inte kan jämföras med särskilt mycket. Därför är det direkt skamligt att "Opera" är den enda skivan jag har med Tape. Det finns inga godtagbara skäl till varför det är så. Jag har ju köpt på mig andra skivor där människorna bakom "Opera" medverkar, enbart av den anledningen att det finns en Tape-koppling.
Men jag har inte gått tillbaka till källan.
Är jag rädd att bli besviken?

Att jag inte beställer skivorna nu med det samma beror på att jag just loggade in på min internetbank och såg de beklämmande siffrorna där. Men ni vet, jag fyller ju 30 om mindre än en månad...?

Inga kommentarer: