torsdag 18 september 2014

Igår var en bra dag.


Jag jobbade hemifrån, lyssnade skivor på ett sätt jag inte gjort på år och dar, fick äntligen hem mina jeans från Gustin (och de passade, inte riktigt perfekt, men ändå) och åt middag med mina syskon på Ramblas. Mycket trevligt. Ramlade också över världens kanske snyggaste skiva på Mickes. John Coltranes "Lush Life". Den följde med mig ut i vimlet och hem på natten.

Idag kan jag väl hålla mig för skratt. Förkylning och VAB står inom kort på programmet igen. Men sådant är det ju, livet. Toppar och dalar.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Lush Life! Undrar om Aphex Twin känner till den skivan...

Niklas sa...

Vad är kopplingen? (Har dålig koll på Aphex Twin).

Unknown sa...

jo sorry för svårtolkad kommentar. skyller på aphex-feber inför nya skivan. lush är aphex twins favvo-ord typ. allt som är bra är lush.

Niklas sa...

Inget att be om ursäkt för. Jag är bara glad att få lära mig nya grejer. :)

Aphex Twin känns som en rätt stor lucka i min musikaliska allmänbildning. Jag har "Windowlicker"-tolvan, men mest bara för att jag hittade den på loppis för typ elva år sedan, inget jag letat upp på eget bevåg. En dag ska jag täta den luckan.