onsdag 3 september 2014

Bokcirkeln i Hökarängen...

... kan nu ses på SVTPlay. Gör det. Mysigt program, och så får ni se lite av mina fina omgivningar också. Jag minns för övrigt när annonserna om bokcirkeln satt uppe. Jag tänkte för ett ögonblick att jag skulle höra av mig, men tänkte att det säkert skulle diskuteras typ "50 Nyanser Av Honom" och Björn Ranelid, så jag avstod. Dumt. Hade tyckt om att få vara med och diskutera "Anteckningar Från Källarhålet". Det var länge sedan jag läste den, men mitt starkaste intryck från den är att jag tyckte den kändes ungefär som en sån där mardröm där man går omkring en hel dag utan byxor och plötsligt blir varse om det när man befinner sig på helt fel plats, typ ett mötesrum på jobbet, eller på väg ner i tunnelbanan. Förnedring, skam och ångest, så påtagligt att det nästan luktar.

Inga kommentarer: