söndag 21 september 2014

Högdalstoppen revisited.

Det har mest varit skit och elände med denna helg, men i förmiddags blev det iallafall en tur till Högdalstoppen igen, en utflykt vi gör kontinuerligt med ungefär två veckors mellanrum, sedan i somras. Det är fascinerande att följa naturens skiftningar från ovan, och jag upphör aldrig att bländas av utsikten.

Idag hade vi med svärmors hund Kiwi, som vi vaktar tills imorgon. Hon gillade också stället.
Så här harmoniskt kan det också se ut.

En bra grej med den här helgen är att Mikaela blev klar med min nya mössa. Ja, jag vet inte varför, men jag blev plötsligt väldigt sugen på Steve Zissou-röd stickad mössa, så jag bad Mikaela sticka en åt mig, och så här tjusig blev den. Kommentarer om mitt ojämnt spretiga skägg och mina svarta onda ögon undanbedes.

Inga kommentarer: