fredag 14 januari 2011

#174. Vila i frid, Trish Keenan.


Trish Keenan, sångerska i fina, fina Broadcast, gick idag bort efter en kort tids kamp med lunginflammation. Så fruktansvärt sorgligt och orättvist. Hon var på tok för ung, hade för mycket kvar att ge, såväl i livet som i musikkarriären. Jag ska inte ge några snyfthistorier om hur mycket Broadcast betytt för mig, för några djupare emotionella band har jag inte till dem. Men jag tycker mycket om dem. Deras musik är vacker, luftig, sprakande, färgstark, och deras "Ha Ha Sound" och "Tender Buttons" är båda två av de skivor jag lyssnat allra mest på de senaste åren. Jag lär fortsätta lyssna på dem länge till.

2 kommentarer:

AnnSo sa...

Oj! :( Verkligen tragiskt.

Det var tänkt att jag skulle ha sett dem när de var i Malmö senast men det blev strul på annat håll så jag var tvungen att ställa in. :(

AnnSo sa...

Oops. Jag såg fel, jag blandade ihop best coast och broadcast, det har hänt förut. Lika tragiskt dock. Jag gillar ju broadcast väldigt mycket.