fredag 22 augusti 2014

Nio gånger av tio.

Det fanns en tid i mitt liv då fredagar var lika med utgång, alternativt lika med att sitta hemma och lyssna på låtar som Muriel Days "Nine Times Out Of Ten" och drömma om den perfekta utgången. Så är det inte riktigt längre. Förmodligen ligger livets bästa utekvällar bakom mig, och de där riktigt fantastiska går nog att räkna på två händer, kanske en. Men jag klagar inte. Är väl på väg mot något annat. Letar efter billiga små hus på Hemnet. Försöker lära mig om isolering, ventilation, avfuktning, den sortens spännande saker. Men det får vara så. Jag klagar inte. Och längtar tillbaka gör jag inte så ofta längre, bara fredagskvällar som den här, när familjen är förkyld och den fortsatta helgen i stort sett bara ser ut att handla om att vänta in ens eget förkylningsutbrott.

Inga kommentarer: