söndag 23 februari 2014

Veckans musik, vecka 8.


Jag tror knappt jag gett någon skiva mer än en lyssning den här veckan, med undantag för Miles Davis "Bitches Brew", som börjar få mig i sitt grepp, så de skivor som hamnat på den här listan är mest de skivor som råkar ha fler spår än andra skivor jag lyssnat på. En samling trivsam (lite för trivsam) cocktailjazz med Arne Domnérus har jag tagit mig igenom, ett par spår i taget, och Nick Cave & The Bad Seeds dubbelcd "Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus" likaså. Båda skivorna spontanfynd från Myrorna. Som vanligt med Nick Cave är balladerna oerhört vackra, men stökrocken lämnar mig iskall.

Sagor & Swings "Allt Hänger Samman" är för övrigt en mer populär barnskiva här hemma än "Bröderna Lindgren Presenterar Meningen Med Livet", och framförallt då spåret "Polska Från Insjön" som fått utgöra soundtrack till avancerade kittellekar (ja, jag vet hur det låter...) Så där kan det vara ibland.

Inga kommentarer: