måndag 28 oktober 2013

Livet och konsumtionen helgen vecka 43.

Vilken helg det har varit. Alldeles perfekt, i all sin anspråkslöshet. En kort after work med trevliga arbetskamrater på fredagen följdes av en välbehövlig sovmorgon på lördagen. Fick sova till nio, vilket väl inte hänt sedan sommaren 2010, typ. På kvällen var det inflyttningsfest hos John och Elin i Bergshamra, vilket var trevligt och sansat. Jag satsade på kvalitet framför kvantitet när jag drack, vilket var ett vinnande drag. Mådde därför helt okej på söndagen, och kunde ta Frank med mig in till stan för en fika med Emma och en promenad på stan. Köpte The Jams "The Gift" för tjugo kronor på An Ideal For Living och kikade på en snygg väckarklocka på Grandpa, men bestämde mig för att avstå. Vill ha en mekanisk, inte en batteridriven. Till min glädje hittade jag den här skönheten för ungefär halva priset jämfört med Grandpas, på Tradera, och ropade hem den samma kväll. Snygg, uppdragbar, förhoppningsvis fungerande också. Och varken en slukare av batterier eller en utsändare av strålning.


Inga kommentarer: