fredag 3 oktober 2014

Nya rocken.

Jag har ju redan tidigare skrivit om obskyra klädmärket Dress Bocaj, som verkar smått omöjligt att få veta mera om. Mitt sökande efter information på nätet är oftast fruktlöst, men ibland innebär det att jag snubblar över ytterligare något plagg till försäljning, och verkar det vara i ungefär rätt storlek brukar jag slå till. Än så länge har jag aldrig blivit besviken. De tre rockar jag tidigare köpt hör till några av de finaste plagg jag någonsin ägt. Den rock jag fick hem från Pete & The Rose nu i veckan är inget undantag. Fascinerande mönster som framträder först på håll, perfekt skärning, och trots att den måste härröra från 50- eller 60-talet ser den som ny ut (förutom att den är väldigt omodern, men det har jag verkligen inget problem med - det är ju hela jag). Så här ser den - och jag i den - ut, mot Zinkensdamms tunnelbanestation som bakgrund.


Inga kommentarer: