måndag 24 juni 2013

...

Fantastiskt uttråkad idag. Semestern har, såhär en vecka in, varit en besvikelse. Inga pengar, inga lediga vänner, inte mycket till ledigt alls egentligen, eftersom barnet kräver uppmärksamhet hela dagarna. Det får han ju förstås så gärna, men ibland minns jag tidigare semestrar, med långläsning på balkongen, öl på uteserveringar och promenader i solen, och jag skulle önska att den här semestern kunde innehålla lite sånt också.

Idag gläds vi åtminstone åt:

- säsongens sista "Mad Men".
- Ny Galago i brevlådan (förhoppningsvis).
- "Ny"* iPod att hämta ut på Posten (förhoppningsvis) och *nej, den är inte ny som i ny, eftersom det är en begagnad iPod Touch 32 Gb med sprucken display, men den är ny för mig. Jag hoppas den har okej batteritid och ett fungerande hörlursuttag.

Och imorgon kommer lönen.

5 kommentarer:

John sa...

Ja, gott att se dig igår. Häng gärna på llojd i helgen på landet. Men annars får vi ses en kväll inom kort!

John sa...

Ja, gott att se dig igår. Häng gärna med på llojd i helgen! Men annars får vi ses en kväll inom kort.

Martin sa...

Synd att jag inte hade tid att hänga när vi sprang ihop på Mickes. Nästa vecka skulle nog ett besök där kunna kombineras med en öl om du är i stan då med.

Niklas sa...

John: Ses gör vi! Vinylkväll snart tycker jag.

Martin: Jag är i stan nästa vecka ja. Liten skivrunda följd av öl vore fint!

Martin sa...

Skiter sig. Tiden. Den räcker inte till.