lördag 1 november 2014

Någon sorts bilddagbok.

Torsdag. Slutade tidigare och mötte upp min pappa och min son vid Slussen. Vi klättrade upp till Ivar Los park och tittade på utsikten. Jag provade panoramafunktionen i min halvnya jobbtelefon. Den funkade okej. Vi åt hallongrottor och drack kaffe på ett café i närheten.

När vi gick hade det börjat skymma.
Frank utforskade ihåligt träd.

Feedag. Det såldes pumpor vid Hötorget.

Frank är som sagt väldigt intresserad av svampar just nu. Det har gått så långt att jag rent av råkat kalla honom för Svamp vid något tillfälle, till hans stora förtjusning. På fredagskvällen hade vi barnledigt, och Mikaela passade på att sätta upp några torkade trädsvampar på hans vägg.
Har läst ut två böcker nu i dagarna. Båda var bra på sina sätt, men i slutet av bägge böckerna önskade jag att den snart skulle vara slut så jag fick börja läsa något annat.

Annat som hänt i veckan:

Jag har sökt ett nytt jobb!

Jag har köpt en ny rock!

Jag har ätit middag på Glenn Miller Café med min far och min bror, och lyssnat på ett jazzband!

Men veckan har ändå dominerats av den värsta förkylningen sedan 2010. Hostar lungorna ur mig och ingen ljusning i sikte. Be för mig.

Inga kommentarer: