söndag 26 januari 2014

Helgen i (dåliga) mobilkamerabilder.

Vi hade planerat att sätta upp vägghyllor i nya lägenheten, för att få upp böcker och bringa lite ordning i det kaos som fortfarande råder. Det gick sådär. Väggarna var för bra, eller så var borrmaskinen för dålig. Vi får låna eller hyra en bättre maskin och försöka igen. Tills vidare får det fortsätta se ut så här i vårt vardagsrum. Och vår hall och våra garderober får fortsätta vikariera som lagerlokaler.
Åkte och fikade på Louie Louie med en förkyld Frank på söndagsmorgonen. En kopp kaffe till far och en halv dammsugare till son. Ganska lagom. Efteråt slog vi ihjäl några timmar på stan tillsammans med min syster.

Kunde inte låta bli att handla lite också. En ny mössa, en halsduk och en weekend bag. Egentligen inget jag är i något skriande behov av - hur ofta är jag exempelvis ute och reser egentligen? - men det låga priset gjorde det omöjligt att motstå. Jag är nöjd.
I veckan planerar jag att på allvar inviga den läsplatta jag fick av min mamma i julklapp. Jag har alltid varit skeptiskt inställd till läsplattor, men provade försiktigt att läsa lite sprida The New Yorker-artiklar på en härom veckan, och det fungerade överraskande bra. Nu alltså Morrissey. Det ser jag fram emot.


Inga kommentarer: